Опубликован 2021-07-07

Немис ва ўзбек тилларидаги сифатларни қиёсий тадқиқ қилиш тарихига доир

Ҳабибулло Абдуллаевич Байманов Тошкент тўқимачилик ва енгил саноат институти доценти ф.ф.док.(PhD)

Аннотация


Мазкур мақолада немис ва ўзбек тилларидаги инсон характерига хос хусусиятларни ифодаловчи сифатлар қиёсий таҳлил этилган. Бу икки тилда инсон характерини англатувчи сифатларнинг бажарадиган вазифаларига кўра бир-бирига яқинлиги уларни морфологик, синтактик, прагматик, когнитив-коммуникатив, лексик-семантик ҳамда комплимент концептив хусусиятларини қиёсий тадқиқ қилишнинг аҳамиятини оширади.

Как цитировать


Бойманов, Х. (2021). Немис ва ўзбек тилларидаги сифатларни қиёсий тадқиқ қилиш тарихига доир: Ҳабибулло Абдуллаевич Байманов Тошкент тўқимачилик ва енгил саноат институти доценти ф.ф.док.(PhD). АКТУАЛЬНОЕ В ФИЛОЛОГИИ, 4(4). извлечено от https://fll.jdpu.uz/index.php/ruslit/article/view/2307

Библиографические ссылки


Фойдаланилган адабиётлар рўйхати

Байманов Ҳ.А. “Инсон характерига хос сифат лексемаларнинг функционал-семантик хусусиятлари (немис ва ўзбек тиллари мисолида)// Автoреф: дисс. …ф.ф.док. (PhD). Тошкент. 2019.

филoл. нaук. - М., 1995. – С. 32.

Мандельштам О.Э. Слово и культура. М., 1987.

Сепир Э. Избранные труды по языкознанию и культурологии. М., 1993.

Фуко М. Слова и вещи. Археология гуманитарных наук. СПб., 1994.

Ҳамдамова И. Ўзбек тилидаги сифатларнинг маъно турлари ва уларнинг “Ўзбек тили изоҳли луғати”да берилиши: Филол. фанлари номзоди дисс. ... автореф. Тошкент, 1964.

Benjaminov J.R. Vergleichende Typologie der deutschen und usbekischen Sprache. O’qituvchi, T.: 1978.

Engel Ulrich. Deutsche Grammatik, Heidelberg, Verlag 2008.

Schippan Th. Entwicklungstendenzen im deutschen Wortschatz der Gegenwart. Berlin, 2004.

Авторы


Хабибулло Бойманов

Tashkentskiy institut tekstilniy i lehkiy promishlennosti

Ключевые слова:

Калит сўзлар: сифатлар семантикаси; лексик-семантик гуруҳ; семантик таснифлаш; инсон характерига хос сифат лексемалар; псевдосифатдошлар; ўзлаштирма сифатлар.
Powered by I-Edu Group